петак, 14. јун 2019.

Domaći liker od marelica / kajsija

Pronašla sam ovaj recept na Coolinarici i preporučila bih vam da ga isprobate čim vam stignu domaće, ne prskane kajsije...jedino je što treba čekati, ali napravite ga i probajte.



U ovom receptu bih jedino promenila količinu koštica i umesto prah šećera, koji sadrži u sebi gustin, bih stavila sitni šećer ( caster ) ili bih šećer mlela sama, bez dodatka gustina,jer on se prilikom stajanja slegne na dno, ali i pored toga mora se nekoliko puta cediti kroz gustu gazu, a onaj talog, u kome ima i alkohola,mora se baciti. ( ja sam cedila kroz papirni filter za kafu )


Umesto da čekam 30 dana, ja sam procedila liker posle 3 nedelje i verujte, nema nikakve razlike.
Napisaću sastojke po kom bih ja sledeći put pravila.

Sastojci:

40 komada kajsija
20 jezgra iz koštica kajsija
750 g šećera ili samleti šećer da bi dobili šećer u prahu
1.5 l etilnog alkohola,lozovače ili vodke ( ja sam koristila votku )
1 velika tegla


Kajsije oprati, iseći na manje komade i ređati u teglu, između staviti sitnije sečena jezgra, koja ste izvadili iz koštica.


Sipati šećer preko kajsija, naliti alkoholom,zatvoriti sa dvostrukim celofanom prvo pa tek onda sa poklopcem.


Teglu drtžati na tamnom i hladnom mestu i nekoliko puta u toku nedelje dobro protresti.
Posle 3 nedelje otvoriti, procediti,sipati u flaše, koje ste prethodno dobro oprali i osušili,zatvoriti i ostaviti u ostavu a možete i odmah degustirati, kao mi.
Mi smo pili sa kockicama leda.Marelice i jezgra možete sačuvati i koristiti ih za kolače, samo ih naliti da su vam u likeru. Ja sam moje bacila.



Živeli!!!!

10 коментара:

  1. Mogu da zamislim kako je divan ukus ovog likera. Samo, ja ne bih bacala koštice od marelica, jer sam čitala da su izuzetno zdrave. Zoki, rešila sam problem sa mojim blogom i u to ime, sa ovim tvojim mirisnim likeron da nazdravim ŽIVELI!

    ОдговориИзбриши
  2. Draga moja Zoro, radujem se da si najzad rešila proiblem bloga i u to ime ŽIVELI!!!!
    Koštice nikad ne bacam, ostavim ih mužu i on pojede po 4-5 jezgra na dan, ...u zadnje vreme jedemo baš puno kajsija i koštice ostavljam.
    Ako imaš prilike, isprobaj ovaj liker, izuzetno je ukusan. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Ziveli! Jako lep liker. Prelepe fotkice:) Pamtim recept, pa probam.

    ОдговориИзбриши
  4. Nale, nećeš se pokajati, sigurna sam. Hvala i topli pozdrav

    ОдговориИзбриши
  5. Jako volim likere, ovakav još nisam probala, kad dobijem marelice sigurno će dio ići u liker

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ingrid, ako ih voliš, obavezno probaj...ja sam se oduševila sa ukusom. Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Liker ide na isprobavanje, u subotu se nadam pristojnoj količini marelica pa ću dio ostaviti i za liker. Htjela bih te pitati samo koliko jezgri preporučuješ, da li promjena promjena broja jezgri ide na više ili manje. Hvala ti unaprijed na odgovoru !

    ОдговориИзбриши
  7. U originalnom receptu kaže 4o jezgra, meni su ta jezgra malo preuzela ukus likera, volim da više osetim ukus kajsija od jezgra. Ako ti ne smeta taj, po malo gorkasti ukus, stavi sve, ja ću sledeći put praviti sa 20 jezgra, kao što sam napisala u receptu i nemoj koristiti kupovni prah šećer, jer u njemu ima gustina, ili samelji sama šećer da bi dobila u prahu ( mašina za mlevenje kafe ti je idealna za ovo ) ili stavi što sitniji šećer koji nađeš u prodavnici, kod nas je to caster šećer. Srećno i čekam utiske.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Zorice na odgovoru ! Dozirati ću pažljivi jezgre koštica, već radim liker samo od koštica i to je onaj gorkasti tako da bih ovdje htjela dobiti više okusa marelice , a manje tog gorkastog. Neću nikako koristiti prah šećer, uzeti ću neki finiji kristal šećer kako uobičajeno stavljam za likere i lijepo se otopi. Hvala ti puno i veliki pozdrav šaljem !

      Избриши
  8. Анониман24. јун 2017. 10:26

    Probam obavezno, tako je dobar.

    ОдговориИзбриши