петак, 20. октобар 2017.

Losos sa hrskavom koricom i topla salata od krompira

Moram da priznam da nikad nisam jela kožicu od ribe, ovo mi je prvi put i mogu vam reći da nikad lepšu ribu nisam jela. Losos je serviran sa mlakom salatom od krompira. Ovo su recepti Gordona Ramsey, koga uopšte ne volim, jer je zaista arogantan, ali su mu recepti vrh..


Sastojci za 2 osobe:

150 g lososa po osobi
morska so

Sastojci za salatu:

po 3 mala skuvana krompira po osobi
1 mala konzerva tune u vodi
4 do 6 struka mladog luka
1 puna kašika sitnije isečenog korijandera ili peršuna

Za preliv:

2 kašike maslinovog ulja
1 kašika vode
1 kašika limunovog soka ili po ukusu
morska so i biber

Priprema:

Ribu oprati i osušiti.
Kožicu zaseći oko pola cm u dubini, zajedno s mesom ribe,preko celog komada ribe,posoliti sa krupnijom solju ( ja sam koristila roze himalajsku so ) i ostaviti sa strane dok pripremate salatu.

Krompir skuvajte u ljusci,ocediti od vode i ostaviti da se potpuno ohladi. Ja sam ga skuvala dan ranije.
Oljuštiti krompir i u dublji i veći tiganj staviti vrlo malo maslinovog ulja i zagrejati i staviti cele krompire da se vrlo malo zagreju, okrenuti ih nekoliko puta.
Viljuškom ih grubo usitniti.
Dodati sitno iseckan mladi luk, grubo iseckan korijander, ako ga ne volite, zamenite ga sa peršunom, dodati usitnjenu tunu iz konzerve, ( konzerva je od 187g ) u originalnom prikazu on je stavio meso od krabe, ja ga nisam imala pa sam zamenila sa tunom, i sve to promešati.
U manju zdelicu sipati sve za preliv i umutiti sa žicom za mućenje ili staviti sve u malu staklenu flašicu, izmućkati i preliti preko salate, promešati i probati za so i biber.
Ostaviti sa strane.

U tiganj sipati malo maslinovog ulja i dobro ga zagrejati da počne skoro da se puši. Staviti ribu,koža dole i pržiti je oko 4 do 5 minuta, meso lososa je rože, kad počne da se prži,pobeli...pazite dok se riba prži, kad dođe do 2/3 u visini da je pobelela, pažljivo je okrenuti i pržiti još minut do dva. Lososu više nije potrebno, jer meso lososa je vrlo nežno i ne treba se mnogo pržiti, presušiće te ga.


Na tanjir sipati prvo toplu salatu od krompira i preko salate staviti parče lososa, preliti sa vrlo malo preliva od salate ili sa nekoliko kapi ulja i limunovog soka i poslužiti odmah.


Prijatno!!!!

3 коментара: