недеља, 4. јун 2017.

Punjeni krompir u paradajz sosu

Kad vam se ne jede meso, idelna ideja za ručak..



Sastojci: 6 do 8 većih, brašnjavih krompira sličnih veličina, 10 čenova belog luka, 500 g šampinjona 3 - 4 kašike ulja,po ukusu biber,so, suvi začin,2 kašike seckanog peršuna + nekoliko grančica za dekoraciju,4 male ljutike / aljme, 2 kašike paradajz pirea, 800 g seckanog paradajza ili kuvanog iz flaše,1 velika šargarepa / mrkva

Priprema:U dublju i širu šerpu staviti nekoliko kašika ulja ( ja sam koristila od semenki grožđa ) dodati jednu, sitno iseckanu, glavicu ljutike / aljme i propržiti dok luk ne postane staklast, dodati,oprane,očišćene i sitnije iseckane šampinjone i sitno isečen beli luk.Pržiti dok voda iz pečuraka ne uvri, povremeno promešati. Na kraju dodati pola kašike seckanog peršuna i sve sjediniti.
Izvaditi iz šerpe i ostaviti na stranu.
Izabrati krupnije krompire oprati ih i izribati sa četkicom za krompir.
Preseći ih na pola i sa kašikom za vađenje loptica iz voća ( dinja,lubenica ) izdubiti sredinu, ali ostaviti i po malo sa strane i po dnu.
Krompire držati u hladnoj vodi a sredinu možete sačuvati u vodi za sledeći dan i ispeći u rerni za ručak.


U šerpu, u kojoj ste ispržili pečurke staviti 2  kašike ulja, dodati sitno seckane 3  ljutike / aljme i sirtno seckani beli luk i pržiti dok luk ne postane staklast,povremeno promešajte da vam luk ne izgori.Dodajte izrendanu šargarepu i pržite još nekoliko minuta,mešajući i dodati 2 kašike paradajz pirea i pržiti sve zajedno oko 5 minuta.Na kraju dodati seckani paradajz,kome ste oljuštili kožicu ili paradajz iz flaše (ja sam koristila seckani paradajz sa začinima iz konzerve) i kuvati sve zajedno još 5 minuta.
Začiniti po ukusu. Ja sam stavila malo šećera, jer mi je paradajz bio kiseo, malo suvog oregana i bosiljka, vegetin biber mix,vegetu Natur i ostatak seckanog peršuna.Sve sjediniti, probati za ukus i ako je još potrebno soli,dodati.
Skloniti sa ringle.
 Krompir napuniti sa isprženim šampinjonima i staviti ih u sos od paradajza, po potrebi iseći krompir malo po dnu da stoje uspravno.Tako uraditi sa svim krompirima.Vratiti šerpu na ringlu, neka sos provri na osrednjoj temperaturi, smanjiti na najnižu temperatutru,poklopiti i pustiti da se polako krčka. Povremeno pogledajte i sa kašikom pažljivo promešati, da vam sos ne zagori. Po želji ovo možete da stavite i u rernu da se peče, ali mora biti poklopljeno.Krčkati oko sat vremena ili dok vam krompir ne omekša, ali da se ne prekuva.

Poslužiti toplo sa grančicama peršuna i čašom vina.


 Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. Fantastično :) Pravila sam punjen krompir, ali nikad na ovaj način. U mojim receptima se krompir prvo ispeče s ljuskom, pa se izdubi, napuni i zapeče. Baš mi se dopada način iz tvog recepta i sve od sastojaka volim :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Krompir pečen na taj način pravim i ja i mi ga jako volimo..probaj, možda ćeti se dopasti na ovaj način..

      Избриши
  2. Ovo je odlična ideja za sve nas koji volimo i krumpir i sve ostale pobrojane sastojke!

    ОдговориИзбриши