субота, 5. август 2017.

Chicken Marengo

Kažu da ovaj recept potiče još iz 1800 godine, kada je Napolen vodio strašni rat sa Austrijancima u severnoj Italiji blizu malog sela Marengo, u kojoj je Napoleon pobedio.
Posle završene bitke bio je jako gladan i on je naredio svom kuvaru da mu pripremi vrlo brz obrok, jadan kuvar se dao u potragu šta da pripremi slavnom vojskovođi i u selu nađe kokošku,maslinovo ulje, jaja,sveže začinske biljkice i kozice.
Vatra se pripremila i kuvar je svom gospodaru pripremio kokošje meso u sosu od paradajza, poslužio je sve to sa kuvanim jajima i kozicama. 
Da li je ovo istinita priča ili nije, ne znam, ali mi se jako dopala ideja za naš ručak,probajte, možda se dopadne i vama.
Ja sam pravila na malo drugačiji način i jako mi se dopada na način na koji sam pripremila.


Sastojci: 1 pile od 1.5 kg ili delovi piletine po vašem izboru, začin za piletinu, so i biber, po 2 kašike maslinovog ulja i putera ( može i ghee ) 350 g sitnije sečenih gljiva, 1 mala glavica sitnije isečenog crnog luka, 2 do 3 čena sitno iseckanog belog luka, 1 lovorov list,2 do 3 grančice sveže majčine dušice, ili pola kašičice suve, 125 ml belog vina, 125 ml poleće supe, 1 puna kašika pirea od paradajza, oko 800 ml sitno sečenog paradajza,2 grančice svežeg peršuna i začine po vašoj želji.

Priprema: Piletinu oprati, osušiti i iseći na komade. Nama je pile bilo mnogo veliko i ja sam koristila pileće batkove i karabatkove, za nas dvoje je bilo dovoljno 3 komada.
Pobiberiti, posoliti i ako koristite neke od suvih začina za piletinu, posuti ih sa njim, sve dobro izmešati i ostaviti da odstoji desetak minuta.

Za to vreme iseckajte crni luk, beli luk, očistite gljive i isecite ih na malo deblje, ali kraće komadiće.

U veću šerpu ili dublji i veći tiganj sipati ulje i puter, zagrejati i pržiti piletinu, kožicom, okrenutom prema dole 5 minuta, okrenuti i pržiti još nekoliko minuta.
Kašikom isipati iz šerpe višak masnoće i ostaviti samo za dve do 3 kašike.
Preko piletine sipati isečene gljive ( ja sam koristila šampinjone ) i svuda ih rasporedite po piletinu, preko njih sipati crni luk, beli luk, lovorov list i majčinu dušicu i pržiti sve zajedno dok luk malo ne omekša a gljive ispuste tečnost.

Preliti vinom i varjačom izgrebati sve sa dna tiganja da se sjedini sa vinom, dodati sitnije sečen paradajz ( ja sam koristila konzervirani paradajz sa začinima, vi, ako imate svež pradajz, oljuštite ga, isecite na kockice i koristite njega..kod nas paradajz nije baš tako dobro zreo da bih ga koristila u ovom jelu, zato mi je bila bolja opcija konzervirani seckani paradajz ) kašiku pirea od paradajza, naliti sa pilećom supom, dodati grančice peršuna i začiniti začinima po vašem ukusu.

Pustiti da provri, kad je provrelo, smanjiti temnperaturu i kuvati na tihoj vatri dok se sos ne zgusne a meso izdinstalo u tom sosu.


Gotovo jelo posuti sa sitno iseckanim peršunom i poslužiti sa kuvanim krompirom, pirinčom, pastom, šta vi već volite.


Prijatno!!!

2 коментара: